Jip
Jip is een jaarlijkse training van sociale vaardigheden en sociaal emotionele ontwikkeling. Middels kringgesprekken, knutselactiviteiten, liedjes en leuke opdrachten komen verschillende onderwerpen aan bod. Hoofddoel van deze activiteiten is om de sociale vaardigheden en de sociaal emotionele ontwikkeling te stimuleren. Je kunt hierbij denken aan het goed leren luisteren, elkaar laten uit praten en leren samen werken. Door de kleine groepjes (4 tot maximaal 6 kinderen) is er daarbij aandacht en ruimte voor de inbreng en de individuele hulpvraag van elk kind. Als middel wordt de Engelse taal ingezet. Dit maakt Jip onderscheidend, breder en laagdrempeliger georiënteerd ten opzichte van andere sociale vaardigheidstrainingen. De Engelse taal verbindt. Zowel kinderen als ouders merken progressie in sociale vaardigheden als in de sociaal emotionele ontwikkeling.
"De Engelse taal verbindt"
Doelgroep
Jip is voor kinderen in de leeftijd van 2 tot en met 12 jaar. Het spreekt voor zich dat er per leeftijdscategorie aparte groepjes zijn en dat het niveau en werkwijze bij deze leeftijd aansluit.

Aantal lessen
3 blokken van 10 lessen verspreidt over een schooljaar.
Waarom?
Professor dr. Janet van Hell is expert op het gebied van taalontwikkeling. Zij geeft op een mooie wijze weer waarom deze lessen goed zijn voor een kind:

Geef jonge kinderen een uurtje Engelse les in de week maar wel op een spelenderwijze manier, zoals Engelse liedjes zingen of kringgesprekken voeren. Vroeg met een taal beginnen geeft alleen maar voordelen. “Engelse lessen gaan niet ten koste van de ontwikkeling van het Nederlands. Integendeel, uit onderzoek blijkt dat het leren van een vreemde taal naast de moedertaal gunstige effecten heeft op de werking van het kinderbrein. Zo kunnen tweetalige kinderen beter dan eentalige hun aandacht selectief richten op belangrijke informatie, en minder belangrijke informatie negeren. Het kinderbrein is een spons. Dat neemt heel gemakkelijk informatie op. Laten we daar gebruik van maken.” “De uitspraak wordt vlekkeloos, als de docent tenminste (bijna) een ‘native speaker’ is. Uitspraak is een kwestie van motoriek. Op jonge leeftijd is dat nog aan te leren. Maar er is volgens Van Hell – opgeleid als cognitief psycholoog – nóg een argument voor Engels bij jonge kinderen. Door jong een tweede taal te leren, raken kinderen meer bedreven in allerlei ‘denktaken’. Tweetaligheid leidt tot een verbetering van de ‘cognitieve vaardigheden’ – de dingen die je met je verstand kunt doen, zoals onthouden en aandacht richten.
Als je nog meer wilt weten over de voordelen van tweetalig opvoeden, kun je dit artikel in Rekels Magazine lezen.

De lessen worden gegeven vanuit Praktijk Irene Heim. Mocht u vragen hebben over startdata, gratis proefles, kosten en vergoedingen dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen.
DE PRAKTIJK
Voor meer informatie of afspraken kunt u contact opnemen met:

‌Praktijk Irene Heim
‌T: 06-42236368

‌Onze locaties:

‌Alkmaarseweg 38
‌1941DN Beverwijk

‌Luttik Oudorp 104
‌1811MZ Alkmaar
Uw naam
Uw e-mail
Uw telefoonnummer
Locatiekeuze
‌ (Alkmaar of Beverwijk)
Onderwerp
Uw bericht
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en het privacy reglement.
Bedankt voor je bericht, we nemen indien nodig zo spoedig mogelijk contact met je op.
Akkoord & Verstuur