Aanmelden
Via het aanmeldformulier kunt u zich aanmelden voor onderzoek, behandeling en-/of begeleiding bij Praktijk Irene Heim. Alle gegevens in het aanmeldformulier worden via een beveiligde verbinding verzonden. Wij nemen uw aanmelding in behandeling en hiervan ontvangt u een ontvangstbevestiging. Zodra wij uw aanmelding in behandeling hebben genomen start de wachttijd. Wij nemen binnen circa 6-8 weken nadat wij uw aanmelding hebben ontvangen telefonisch contact met u op voor het maken van een afspraak voor een intakegesprek.
Indien uw hulpvraag dringend is, dan verzoeken wij u om dit bij uw aanmelding via het aanmeldformulier aan te geven of telefonisch contact op te nemen via 085-4000456. Helaas kunnen wij niet garanderen dat wij u in een kortere periode kunnen helpen dan de actuele wachttijden. Mocht u spoediger hulpverlening wensen, dan adviseren wij u om contact op te nemen met uw zorgverzekeraar. Ondanks wij veel problematiek kunnen behandelen of begeleiden, kunnen wij helaas niet aan iedereen de gewenste zorg bieden. Hiervoor hanteert Praktijk Irene Heim transparante en duidelijke uitsluitingscriteria. Mocht u binnen onze uitsluitingscriteria vallen, dan adviseren wij u om contact op te nemen met uw huisarts. Uw huisarts kan u doorverwijzen naar een passende zorgaanbieder.
Heeft u hulp nodig bij het aanmelden via het aanmeldformulier. U kunt altijd contact met ons opnemen via 085-400456.
Cliënten Regio IJmond
Vanaf heden hebben wij voor alle cliënten tot en met 18 jaar geen mogelijkheid voor begeleiding in de regio IJmond vanuit de jeugdwet uiteraard is behandeling vanuit de aanvullende zorgverzekering wel mogelijk voor cliënten tot en met 18 jaar in de regio IJmond.
Actuele wachttijden
Aangezien er veel vraag is naar onze expertise, kan het voorkomen dat er sprake is van een (korte) wachttijd. Indien er sprake is van een wachttijd, dan adviseren wij u om regelmatig onze website te controleren. De actuele wachttijden worden op onze website beschikbaar gesteld en via de beschikbaarheidswijzer. En worden maandelijks geüpdatet. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan de wachttijden.
* In het geval u specifieke voorkeuren heeft qua dagen, tijden en-/of behandelaar dan wordt de wachttijd mogelijk langer.
Intakegesprek
Tijdens het intakegesprek proberen wij een heldere indruk en uitgebreid beeld te schetsen van uw hulpvraag, problematiek en doelen. Daarnaast wordt getoetst of Praktijk Irene Heim aansluit bij uw verwachtingen en wensen. Houd er rekening mee dat een intake vrijblijvend is, maar niet kosteloos.
Aanwezige(n) bij het intakegesprek:
* Het is van belang dat beide ouders aanwezig zijn bij het intakegesprek in verband met het tekenen van de behandelovereenkomst. Wanneer het prettiger is om voor beide ouders apart een intakegesprek in te plannen (bijvoorbeeld in het geval van scheiding), dan is dat geen probleem. Voor het onderzoek, de behandeling of de begeleiding is het belangrijk dat beide ouders toestemming geven voor de hulpverlening. Indien er maar 1 gezaghebbende ouder is, dan ontvangen wij graag een kopie van een brief van de rechtbank waarop dit vermeld staat.
Onderzoek-, behandel- of begeleidingstraject
Het onderzoek-, behandel- of begeleidingstraject is afhankelijk van uw leeftijd en de gekozen methodiek is afhankelijk van uw hulpvraag en doelen.
* Het is van belang dat beide ouders aanwezig zijn bij het evaluatiegesprek.
Afspraak verzetten of afzeggen?
Wij vinden het prettig als u, indien u verlaat of verhinderd bent, dit minimaal 24 uur voorafgaand aan de afspraak aan ons doorgeeft. U kunt hiervoor rechtstreeks terecht bij uw zorgverlener. De contactgegevens van uw zorgverlener vindt u door op de foto van uw zorgverlener te klikken bij Team Praktijk Irene Heim. Bij het niet komen opdagen op uw afspraak of bij een niet tijdige afmelding brengen wij de gereserveerde tijd in rekening.
Aangezien wij onze telefoon niet altijd kunnen opnemen wanneer wij in onderzoek, behandeling of begeleiding zijn, vinden wij het fijn als u onze voicemail inspreekt, u een mail of een bericht whatsapp stuurt.
Wijzigingen in uw persoonlijke situatie?
Wanneer er wijzigingen plaatsvinden in uw persoonlijke situatie, dan verwachten wij dat u ons hierover informeert. Denk hierbij aan adresgegevens (verhuizing), contactgegevens (telefoonnummer of e-mailadres), maar uiteraard ook in het geval u contact zoekt met een andere zorgaanbieder (denk aan: huis- of jeugdarts, een andere zorgaanbieder of een ander medisch specialist). In dat laatste geval zoeken wij graag contact op met de andere zorgaanbieder, zodat wij samen uw traject kunnen afstemmen. Geef ook uw wijzigingen door aan uw zorgverlener. De contactgegevens van uw zorgverlener vindt u door op de foto van uw zorgverlener te klikken bij Team Praktijk Irene Heim. Uiteraard kunt u uw wijzigingen ook doorgeven tijdens de sessies.
Nazorgtraject
Indien u behandeling of begeleiding zo goed als afgerond is en u uw doelen hebt behaald, kunt u samen met uw zorgverlener het nazorgtraject afstemmen. Het nazorgtraject wordt aan uw wensen afgestemd.
Afsluiting
Indien u definitief klaar bent met uw traject, dan sluiten wij uw dossier.